Den vackraste av årstider
 
Hej alla glada! Och sura för den delen. Kanske lite sprakande finhöstbilder kan muntra upp er ;-)
Tänkte nämligen att vi kör på ett bildinlägg igen; bilder är ett enkelt sätt att blogga på och jag behöver en liten mjukstart på min omstart i bloggvärlden.
Ni som följt mig länge vet att jag har otroligt svårt med företeelsen "kill your darlings". Önskar att jag vore bättre på detta, men det blir ändå att jag braskar på med typ alla bilder jag fotat! Okej, inte riktigt så (det hade blivit typ 200 bilder per inlägg), men något i den stilen.
Men det gör kanske inte så mycket. Alla blir väl glada av färger, eller? Jag blir det i alla fall.
 
 
 
Det har i skrivande stund regnat oavbrutet i 24(!) timmar, och det ska fortsätta regna (snöblandat tydligen) inatt och imorgon. Måendet kan ju raseras för mindre, så vi tar väl tag i saken och försöker stävja det genom att plocka fram bilderna från ett par dagar sedan.
Bilder man (i alla fall JAG) blir glad av att titta på.
Jag älskar färger.
Jag gillar generellt inte hösten, men jag tycker också att det är den VACKRASTE årstiden! Det är den FOTOVÄNLIGASTE årstiden!
 
 
Jag minns två veckor i Belgien för 12(!) år sedan. Oktober/november 2011.
Aldrig har jag varit med om en VACKRARE höst. Kommer ihåg att vi reste från ett regnigt Sverige där alla löv redan fallit till marken och bildat fulhöst. Det var mörkt, kallt och kalt. Men vi landade i den vackraste av höstvärldar, minst sagt.
Jag minns att det var som om alla höstfärger jag var van fanns där, men de var liksom uppskruvade till max.
Den här hösten påminner nästan lite om DEN hösten i sina färger. Tycker också det känns som om hösten är lite framskjuten just i år. Kan det ha med den regniga sommaren månntro?
Ja, något ska vi väl få för sveda och verk, eller hur ;-)
 
 
Haha! Minns ni när bokeh-bakgrunder var som mest på tapeten i bloggvärlden? Man gjorde allt för att få till de där cirklarna bakom motivet på sina bilder. Man kan väl säga att kort skärpedjup trendade... ;-P
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så vackra höstbilder!! Du får fota som bara den så länge finhösten råder!!
Belgiens höst är förmodligen mkt lik den höst vi här. Ja du vet ju.
Det är tack vare alla lövskogar som det blir så in i bomben drömskt.

Men din bilder är drömmiga också, såååå fint hos dig nu.

Hösten och våren är lätt de årstider som är tacksammast att fota, så är det. OCH kanske är det också så att ljuset på hösten är det ideala för oss fotogalna.

KRAMAR!!

Svar: Tack! Ja, får verkligen passa på att bränna av så mycket bilder det bara går nu när det är så lätt att fota. Typ allt runt omkring är fotovänligt. Är egentligen inte omöjligt att fota under fulhösten heller; kan till och med bli bra bilder. Dock blir det att man riktar in sig på en helt annat typ av bilder, och en annan typ av redigering.
Ja, jag skulle kunna tänka mig att er höst är väldigt lik den jag upplevde i Belgien. Ni ligger på ungefär samma breddgrad :-)
Och jag har sett dina bilder genom åren; hösten hos er är MAGISK! Däremot; vad jag verkligen skulle vilja uppleva, är hösten i New england-området. Bildgooglar ibland, och WOW!

Stora kramar!!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?