The Rainbow Season
 
Ni som följt mig länge vet att hösten och vintern inte är mina favoritårstider. Minst sagt.
Jag avskyr alla årstider som innebär mörker och kyla (men framförallt mörker).
MEN oavsett vad jag tycker eller vilka årstider jag föredrar så är det ett faktum att hösten är årets VACKRASTE tid! Det går inte komma ifrån.
Jag bor på en plats på jorden där hösten till största delen är gul, på grund av att de flesta träd här är Björkar. Men på vissa ställen finns det faktiskt sådana riktigt klarröda träd. Och då menar jag KLARRÖDA, och jag älskar dem! Utanför mitt fönster finns ett par sådana träd.
De blommar så fint i rosa på våren, och blir klart djupröda på hösten.
Under fina dagar ser jag alltid någon stå där och fota -både vår och höst. Så även jag.
Här bjuder jag på en bildbomb av höstens karameller!
 
Era fantastiska kommentarer!
Eva I Dalarna
1

Jag har helt missat att du gått tillbaka till den här portalen (eller vad det heter), såg det först idag när du skrev om bloggen på ditt Instagram. Så nu har jag kollat in här. Inlägget om Astrid Lindgrens karaktärer var roligt tycker jag, och jag gillar inte heller Karlsson på taket. Läste böckerna när jag själv var liten och sen för mina barn, men Karlsson tyckte jag var en elak liten man.
Bilderna här, på hösten: underbara!

Svar: Hej! Ja, det blev till sist att återvända till blogg.se. Trots problemen här blev jag ändå så less på hur svårt det var att skapa inlägg på Wordpress; och speciellt att ladda upp bilder var en mardröm där.

Kul att du gillade inlägget med Astrid Lindgren-karaktärer. Ja, Karlsson på taket... usch! Har alltid avskytt honom. Inget annat än en elak liten mobbare!

Tack! Visst är det vackert just nu! Hösten är verkligen fotovänlig!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Elisabeth
2

Hade också missat att du bloggade här igen - precis som Eva såg jag det via Instagram idag. Nu har jag alltså blogginlägg att läsa, vilket är trevligt!

Jättefina bilder på hösten här. Jag är inte heller förtjust i nämnda årstid, men ibland kan den ju vara ganska vacker, även om INGET går upp mot framförallt våren, som är den vackraste årstiden enligt min mening.


Svar: Hejsan! Yes, jag är tillbaka här sedan nyligen. Men har inte annonserat bytet, så förstår att det varit lätt att missa.

Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Ja, visst är hösten vacker. Riktigt fotovänligt. Men håller med dig om våren. På det stora hela är våren min absoluta favoritårstid; till och med bättre än sommaren! Finns inget bättre än den där skira, ljusgröna grönskan som exploderar mitt i maj. Det är som om livet störtar tillbaka till oss då :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

SÅ vackert, Erica!! Finhöst galore deluxe!! Bästa tänkbara!!
Så vackra färger och så fina bilder! Jag vet att finhösten är kort hos dig innan den fulare delen tar över.
Men när den är vacker så ÄR den vacker.
Här har hösten bara börjat. Den är finast i slutet av okt och i början av nov. Men sen blir det fulhöst även här.
Av alla årstider älskar jag hösten mest, sedan kommer våren. Den blommande maffiga våren.
Så fina, fina foton du tagit.
Kramar!

Svar: Ja, visst är det vackert just nu! Så färgsprakande och ljuvligt! Jepp, finhösten är inte jättelång här hos mig. Den är längre än finvåren, men den mest färgsprakande tiden är relativt kort. Dock fantastiskt vacker! Däremot tycker jag det känns som om finhösten varit försenad i år; dels tog det längre tid för den att sätta igång och dels känns den mer utdragen (finns ovanligt mycket grönt kvar än). Men inte mig emot. Jag klagar inte :-D
Tänker dock att den regniga sommaren kanske haft ett finger med i spelet...

Yes! Vet att du är en höstmänniska. Vi är verkligen motsatser när det kommer till just den punkten, haha ;-)
Du har din finhöst fortfarande framför dig; du får passa på att njuta av den då den kommer. Jag tycker det låter så underbart att den finaste hösten ligger närmare november. Vore en dröm! Minns det året jag åkte till Belgien (2011)... vi åkte så vi var där sista veckan i oktober plus första i november, och där var det också 110% finhöst vid den tiden.

Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

SÅ vackert, Erica!! Finhöst galore deluxe!! Bästa tänkbara!!
Så vackra färger och så fina bilder! Jag vet att finhösten är kort hos dig innan den fulare delen tar över.
Men när den är vacker så ÄR den vacker.
Här har hösten bara börjat. Den är finast i slutet av okt och i början av nov. Men sen blir det fulhöst även här.
Av alla årstider älskar jag hösten mest, sedan kommer våren. Den blommande maffiga våren.
Så fina, fina foton du tagit.
Kramar!

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?