Maxat med Mys!
 
Så.
Julhelgen är över.
Nyår är över.
Vi har lämnat 2023 bakom oss och officiellt gått in i 2024.
Och jag har inte förevigat mitt julpynt förrän nu. Men här kommer i alla fall lite bilder från min julpyntade lägenhet.
Jag älskar mitt julhem. Verkligen ÄLSKAR det! Så mycket att jag aldrig vill lämna det under hela december. Det finns ingen tid på året då jag så innerligt önskar att jag jobbade hemifrån som just under månad nummer tolv.
Ja, jag kör på levande ljus. Jag vet att batteriljus är säkrare och säkert bättre på alla möjliga plan, men jag vill ha levande ljus!
Jag vill känna värmen de avger.
Jag vill känna lukten när man blåser ut dem (speciellt som det är riktiga stearinljus man eldar).
Jag tycker levande ljus ger den där lilla extra mysstämningen.
Jag älskar levande ljus.
 
Men i övrigt tycker jag vi gör detta till ett bildinlägg; därför avslutar jag texten här och så fokuserar vi istället på de mysiga bilderna.
 
 
 
Hoppas ni allihopa har haft en
riktigt
 
God Jul
 
och ett
 
Gott NyttÅr!
Era fantastiska kommentarer!
Eva I Dalarna
1

Så fint julmysigt hem! Din julgran är så fin. Och luciatåget! Var har du fått tag på det, jag älskar det!

Svar: Tack! Ja, visst är det mysigt! Jag älskar min lägenhet och i synnerhet när den är julpyntad :-D Luciatåget är jättegulligt. Vet tyvärr inte var det är köpt, då jag fick det i julklapp av mormor för ett gäng år sedan.

Ha en fin kväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?