På Bio ikväll!
 
Ikväll blir det bio!
Jag hann läsa ut boken, så jag kan se The Hunger Games - Catching fire :-)
Som sagt vill jag ju alltid läsa boken först, om det är en film baserat på en bok. Jag vill bygga upp mina egna bilder i huvudet, och inte ha filmen spelandes i mitt huvud när jag läser. Visserligen har jag ju redan sett första filmen, så jag vet hur karaktärerna ser ut, men det fungerar ändå på samma sätt (i och med att det här är en ny bok och en ny film, även om det är samma serie).
Och det här låter säkert helkonstigt för de allra flesta, men jag blir hellre besviken på filmen än boken...
Trailern har jag också undvikit fram tills igår (när jag var färdig med boken) då jag inte ville riskera att den avslöjar något jag inte visste. Och med facit i hand... det var ett smart drag!
 
Nåja, det ska i alla fall bli mycket intressant att se den här filmen, nummer 2 i ordningen.
Idag, Onsdag den 20:e november på Bio 3:an i Piteå...
Era fantastiska kommentarer!
1

Vår äldsta dotter har LÄNGTAT efter den här filmen och har planerat att gå och se den på lördag.

Svar: Vad roligt :-) Hoppas hon gillar den :-D Har hon läst boken/böckerna?
Jag tyckte den var riktigt bra, faktiskt! I och för sig så, precis som med första filmen, så tyckte jag boken var bättre. Men det var absolut inget fel på filmen; de har lyckats riktigt bra, och jag ser fram emot de sista filmerna sedan :-D (Läste någonstans att sista boken blir uppdelad på två filmer, men så brukar de ju göra nu för tiden).
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag håller med dig, vill också läsa boken först. Filmerna är alltid sämre.

Svar: Ja, boken/böckerna först ;-D För mig är det mest att jag inte vill ha filmen spelandes i huvudet när jag läser boken, utan jag vill först skapa mina egna bilder. Min syster tycker jag är konstig, men jag blir på något sätt hellre besviken på filmen än på boken... ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Hej Erica!
Fick ta mig en snurrom här inne också! Mysig hörna du har här! =) Med en massa kategorier, sånt gillas! Mycket att gå igenom! Ha en fortsatt trevlig kväll!

Svar: Vad roligt att du kikar in! Varmt välkommen till min blogg :-D Vad roligt att du gillar den!
Ja, jag gillar själv att komma in på en blogg med ett flertal kategorier. Det är så mycket lättare att orientera sig, hitta det man gillar bäst på den bloggen och lättare att hitta om det är något särskilt man söker. Är inte särskilt förtjust i att komma in på en blogg som varit aktiv i kanske fem år, och så har de bara en enda kategori; "Allmänt". Det blir så rörigt att hitta då :-)

Hoppas du haft en fin dag och att du får en fortsatt fin vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Ja, hon har läst alla tre böckerna, och hon älskade första filmen också. Hoppas andra filmen lever upp till hennes förväntningar, men det tror jag :-).

Svar: Ja, jag tror hon kommer att bli nöjd med filmen :-D Den var som sagt riktigt bra, och följer boken på ett hedervärt sätt. Visst fanns det saker från boken jag önskat hade varit med i filmen, men så är det nog med det mesta... ;-)
Men allt som allt var det en riktigt bra film (nästan ännu bättre än 1:an...) som jag gärna ser igen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?