Sommarens vackraste tårta!
Ord är väl egentligen överflödiga till dessa bilder...
Tog dem med iPhonen när min syster fyllde 25 år nu i mitten av juli. Alla dessa delikatesser har hon gjort själv (här kan ni se fler tårtor hon gjort).
Allting på tårtan har hon skapat från grunden med sugarpaste. Det är nästan så att man inte vill skära i dessa skapelser! Awesome!
Allting annat har hon som sagt också gjort själv, ända ner till de små chokladskedarna i de små glasen på andra bilden.
 
 
 
Det sista blev en bonusbild som fick komma med, då jag kom in i ett litet "flow" med mobilkameran ;-)
En av mammas två kaffeserviser.
Era fantastiska kommentarer!
1

mumms

Svar: Ja, det var jättegott :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Men gud så gott det ser ut!

Svar: Ja, jag lovar att det var lika gott som det ser ut :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Verkligen en fin tårta!

Svar: Ja, visst var den fin! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Åh så fiiin tårta och allt det där goda som ligger på bordet *dräglar*!! :D

Svar: Ja, visst är tårtan snygg! Det är knappt så att man vill förstöra hennes tårtor genom att skära i dem ;-) Jag kan meddela att allting på bordet var riktigt gott :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Mums! Va gott :)

Svar: Ja, det var jättegott :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
6

Herreminje - vilket kaffekalas! Only in Sweden!
Allting är så fint - från den vackra kaffeservisen, guldskedarna,
silverbrickor och kristallvas till de ätbara konstverken.
Är din syster professionell dessert-bagare?

Undrar om hon kan toppa detta, när hon fyller 50? :)

Svar: Ja, det var sannerligen sommarens Tårtkalas. Hon har verkligen öga för detaljer när det kommer till att skapa (bland annat) ätbara saker.
Nej, hon är inte professionell konditor. Tårtskapandet ligger på hobbynivå för henne -självlärd dessutom...! Riktigt imponerande!

När det är dags för 50-årskalas om 25 år ja... Vid det laget har hon garanterat kunskap nog att... jag vet inte... skapa Nobeldesserten eller liknande :-D Det skulle inte förvåna mig, så det blir nog något alldeles extra när den dagen kommer (om hon fortfarande är intresserad av sådant skapande då) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?