Heja Förskolan!
Idag är det en temadag som verkligen är värd att uppmärksammas.
Det är den 17 maj – Förskolans Dag!
Samhällets stöttepelare, i alla fall för vårt svenska samhälle. För om vi tänker efter så skulle faktiskt hela samhället rasa ihop som ett korthus om förskolan försvann.
Jag har skrivit ett inlägg om detta för inte så länge sedan. Gå gärna in på den här länken och läs den texten om ni inte redan gjort det; Förskolan, den bärande väggen.
 
Vad förskolepersonalen gör varje dag, månad efter månad, år efter år, är så sjukt imponerande!
Idag blir barngrupperna större och större, så pass att det i längden är ohållbart. Speciellt eftersom personalbristen också blir större och större...
Men ändå lyckas personalen med konststycket att alltid vara lika pedagogiska.
Om deras löner skulle matcha deras arbetsbörda skulle personalen inom förskolan behöva tjäna minst 50000 kr/månad!
Jag har mycket tankar fortfarande, men vet inte riktigt hur jag ska formulera mig eftersom det är så pass kort tid sedan jag skrev förra inlägget om förskolan. Som sagt; gå gärna in på blogginlägget jag länkade här ovanför för att läsa mer.
 
Idag, den 17:e maj 2018, är det alltså Förskolans dag och jag tycker att just i år är det värt att fira lite extra.
I år, 2018, fyller nämligen Förskolan 20 år!
Helt sjukt att det faktiskt gått så lång tid! Tjugo år är ju faktiskt Två hela decennier! Det är en människas hela uppväxt!
1998 kom Förskolans egen läroplan.
Innan det hade vi gått på Daghem, eller "Dagis" som det kallades, under dagarna när föräldrarna arbetade.
Men så, 1998, föddes Förskolan.
20 år.
På ett sätt känns det lite svindlande.
Jag gick bara på högstadiet då. Jag var en liten fjortonårig åttondeklassare.
 
 
GRATTIS till alla Förskolor där ute i vårt land!
Grattis på Förskolans dag!
Och Grattis 20-åringen Förskolan!
Jag vet att det tekniskt sett inte är Förskolans födelsedag, men jag tänkte att jag passar på att uppmärksamma det i samma inlägg som förskolans dag :-) 
 
Och till er alla som arbetar i Förskolan:
NI gör verkligen ett imponerande jobb! NI förtjänar all cred!
 
 
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?