Tre bilder från sommaren 2012, men med annorlunda redigering.
 
Ni får tyvärr nöja er med gamla bilder just nu (även om jag försökt liva upp det med annorlunda redigering), då mitt lager med nya bilder ekar ganska tomt just nu. Det är så tråkigt väder att fota i just nu, det är därför. 
Det är den där tråkiga tiden mellan "julkortsvintern" och den härliga våren. NU inleds den tiden på året då fotoinspirationen sjunker ner på minus. Kämpar man kan man lyckas hålla den på plus-minus 0, men den är aldrig överväldigande hög i mars-april.
 
Det har varit plusgrader ute i typ en vecka nu, och ärligt talat så har jag inte särskilt mycket emot det! Den här tiden på året brukar det ju typ aldrig vara plusgrader, utan det är ju trots allt mitt i vintern. Och vintern kommer med största sannolikhet att komma tillbaka.
MEN jag gillar att det är plusgrader just nu i alla fall. Hey! Jag gillar nästan (Obs! Nästan) det faktum att det faktiskt REGNAR idag. Jag skulle inte ha någonting emot en extratidig vår. Jag skulle lätt kunna skippa vårvintern om vi fick gå direkt från vinter till VÅR!
Nåja, under de här dagarna med plusgrader har det i alla fall tinat bort MASSOR med snö! Visserligen är min referensram mitt i stan och det är fortfarande massor kvar, men snömängden har ändå sjunkit ganska radikalt!
Dessutom tar ju regn väldigt hårt på snö... 
 
Har hon inget bättre att skriva om än vädret, kanske ni tänker nu? ;-)
Nej, tyvärr. Inte just precis nu i alla fall ;-) Men får försöka kompensera det med att visa bilder istället :-)
 
I en av dagens kommentarer fick jag ett tips på en fotosida, vilken jag gick in på för att se vad det var för något. Och jag bara måste tipsa om den sidan!
Kanske vet ni redan om den? Att det bara är jag som är seg? Men om ni inte varit in på den sidan tidigare så rekommenderar jag det starkt!
 
Sidan heter 500px och man kan både kolla in andras bilder samt registrera sig och ladda upp sina egna bilder.
 
Och jag blir makalöst imponerad över VILKA BILDER en del människor skapar!
En del av bilderna på denna sidan är absolute BREATHTAKING!! 
 
Här är några exempel på bilder som jag hittade där.
Är det inte så att man bara tappar andan!?!
Se bara på macrobilden med rosorna i vattendropparna...
 
Ni behöver naturligtvis inte läsa detta inlägg om ni inte vill, utan det är mest bara jag som behöver få skriva av mig lite klagotankar ;-P
Något som jag funderat en del på är hur man egentligen når ut med sin blogg och skaffar sig läsare.
Självklart inser jag att det handlar om att blogga för att man tycker det är roligt, blogga om något intressant samt kommentera mycket på andras bloggar.
 
Men...
 
♦ Av någon anledning har jag lagt märke till att min statistik oftast går upp en aning de perioder då jag inte bloggar/bloggar väldigt dåligt, och så går den ner under de perioder som jag bloggar bättre. Vad vill ni se i min blogg?
 
♦ Man kan inte hamna på blogg.se´s startsida längre, då de bara har några bloggar som "turas om" att vara där. Har lagt märke till att en del bloggar har inlägg på startsidan näst intill varje dag.
Bloglovin´ har tagit bort sin "spotlight-ruta", där man tidigare kunde köpa plats för en stund.
På sidan om bloggöversikten (när man är inloggad på blogg.se) så finns det typ "spotlightrutor", varav en är ny, där man kan "köpa" plats en stund när man sparat ihop ett visst antal poäng (med hjälp av reklamen högst upp på min blogg). Men det kostar så många poäng att "köpa" en plats i den rutan att t.ex. jag haft reklamen i ungefär en månad, och jag har inte ens kommit upp i hälften av de poäng som behövs...
 
♦ Att man måste kommentera andras bloggar för att komma någonstans VET jag! Men jag förstår inte hur alla har så mycket tid till allting... hålla sin egen blogg flytande och intressant, kommentera massor hos andra, jobba/studera och samtidigt ha ett liv (fritid) att blogga om...
Jag vet att jag någon gång testat (för att undersöka) att sitta en HEL DAG och kommentera i andras bloggar. Att jag ägnade hela den dagen just åt det. Men min erfarenhet av det testet var att det ÄNDÅ var hur svårt som helst att ens komma upp i 100 unika besökare.
Jag VET att man inte ska hänga upp sig på statistiken, men...
 
På den här bloggen brukar jag i vanliga fall ha runt 10-20 unika besökare per dag, och jag skulle gissa på 3-5 läsare. Missförstå mig inte; jag älskar er alla som tittar in här! :-D 
Men självklart skulle det vara roligt om jag visste hur man kunde göra för att nå ut mer med bloggen.
 
När det gäller Galleri Fredag så är nu Februari slut (eller i alla fall fredagarna i Februari), och jag vill tacka Annika för hennes fina teman denna månad!
Nästa månad, alltså Mars, är det min tur.
 
Men innan jag går över till vilka teman jag valt så tänkte jag bara skriva lite angående tidigare teman. Vet inte om någon redan börjat på en sådan här lista? Men igår satte jag ihop en lista på tidigare teman, som den vi hade på Show&Tell-tiden.
Jag kommer fortsätta att fylla på den månad efter månad, men tänkte höra om någon är intresserad av att den skulle "vandra runt" när man lämnar över värdinneskapet?
Att man bara fyller i sina teman längst ner, så är det lätt för alla att se vilka teman som varit uppe "på tapeten". Och det är lättare för nya deltagare att se vilka teman som varit...
Vad tror ni om detta?
 
 
Och här kommer alltså mina teman för fredagarna under den kommande månaden.
Har gjort mitt bästa för att tänka så fotovänligt som möjligt. Hoppas ni gillar dem :-)
 
GALLERI FREDAG, (MARS)
 
  1:a — Fredagskänsla
 
  8:e — Magi
 
15:e — Ur en annan synvinkel
 
22:a — Abstrakt
 
29:e — Kommunikation
 
Lycka till!
 
Trender inom bloggvärlden.
Just nu verkar det vara sådana vattenfärgsbilder som ligger i toppen över vad som är populärast att skapa, och då kan jag ju självklart inte vara sämre ;-P
Var bara tvuuungen att ladda ner några vattenfärgspenslar och testa detta! Men jag måste erkänna att det är rätt läckert :-D  Eller vad tycker ni?
 
Vill ni prova på själva finns det en tutorialvideo på Moderskeppet som ni kan titta på.
 
Som jag skrev tidigare så har det inte blivit så mycket fotograferande den senaste tiden. Vet inte riktigt varför, men jag har helt enkelt inte haft någon direkt inspiration.
Men för att inte bloggen ska gapa alltför tom så får det bli några snabbfotade bilder från i helgen. Var in en sväng på Hemmakväll, och såg att det kommit ut några nya smaker på Ben&Jerry-glass. Och Nicke Nyfiken som ni vet att jag är så var jag liksom tvungen att prova ;-)
 
Det har tydligen kommit fyra nya smaker, men som tur är (ska jag väl säga) så är två av smakerna med jordnötssmör, vilket är bland det äckligaste jag vet. Därför återstår det bara en ny smak att prova, efter denna ;-)
 
Ursäkta det meningslösa babblet.
 
Hej på er!
Ni tror väl att jag dött vid det här laget... Men nej, jag lever faktiskt. Tro det eller ej ;-)
Men det har tyvärr inte blivit så mycket bloggning den senaste tiden. Kan inte säga att jag har någon direkt anledning till bloggtorkan heller, utan det har helt enkelt inte blivit av.
 
Av någon anledning har det inte blivit av att fota så mycket den senaste tiden heller. Tror nog det är den största anledningen till att jag inte bloggat särskilt mycket.
Bilderna i detta inlägg är några detaljbilder från en sväng till Luleå i fredags.
Två helt orelevanta bilder, i brist på annat.
Bild 1 - Nicke Nyfiken kan inte låta bli att prova nya smaker ;-)
Bild 2 - Bild från igår. Ett frostklätt träd med en del av min gamla högstadieskola (Hortlax skola) i bakgrunden.
Bild 3 - Nästan samma, men en del av Hortlax badhus/gympahallen i bakgrunden.
 
FetTisdag var det idag.
Och jag har egentligen ingenting att skriva om just nu, men ville ändå flika in med en liten hälsning (så ni inte tror jag dör här mellan varven ;-P)
 
Här kommer en till bildbomb med bilder från när jag var ute med kameran igår. Det blev inte att alla publicerades i samband med mitt Fredagsgalleri, då det var så väldigt många bilder.
Och som sagt så måste jag ändå erkänna att det ÄR vackert när naturen ser ut såhär...!
Och helt fantastiskt att köra genom en sådan skog! Jag körde ut mot Bergsviken (ungefär 7 kilometer utanför stan för er som inte är härifrån), så det är där som bilderna är fotade. Ute vid Brukshundsklubben.

Hej på er allihopa!
Idag är det Fredag (igen) och dags för februari månads andra Fredagsgalleri. Den här månadens värdinna är Annika och idag är temat I MIN OMGIVNING JUST NU.
Egentligen behövs det väl inte så mycket ord till detta temat. Gillas av mig :-D  Så mitt bidrag får illustreras av en bildbomb.
 
Vi är mitt inne i högvintern och det kunde knappt vara vackrare ute!
Jag är väldigt, på gränsen till gräsligt, less på vintern men måste erkänna att det är riktigt vackert med all snö!
 
Bilderna är dagsfärska, så det ser alltså ut såhär i Piteå den 8:e februari 2013.
 
Idag var det då onsdag.
Första dagen jag inte jobbar på Repris. Första dagen jag inte åkt ut till Öjebyn på morgonen.
Det känns fortfarande jobbigt.
Har inte så mycket att skriva om idag.
 
Känner mig nedstämd idag.
Det är dagen jag inte ville skulle komma, men som jag visste skulle komma (och när)...
Idag jobbade jag min sista dag på Repris :-(
Åh, vad det känns TRÅKIGT! Jag har inte riktigt fattat ännu att det är över. Har ju verkligen trivts så utomordentligt BRA! Jag kan inte fatta att det redan har gått maxtid!
Det kommer att kännas så oerhört konstigt att inte åka till Öjebyn varje vardag. Att höra larmet på mobilen ringa klockan 5:00 på mornarna. Att åka hem på lunchen varje dag för att låta Lucky komma ut. Att skynda sig ut ur byggnaden klockan fyra för att det släcks ner då. Att, när jag kommer till jobbet, gå längst bak till Textilen och skapa något. Måndagsmötena. Fotouppdragen.
Men det jag tror jag kommer sakna allra mest är alla trevliga samtal/konversationer med alla trevliga människor!
 
Jag vet att man ska försöka tänka positivt, och jag har ju också börjat lite smått med det sedan jag var med i Projekt Norrsken. Men ikväll tror jag inte att jag klarar av det. Tror att jag måste få känna lite separationsångest en stund, för att ha möjligheten att kunna ta nya tag och blicka framåt.
Just nu känns det som om min separationsångest står ivägen för min förmåga att se framåt. Kan inte riktigt tänka klart. Trodde inte att det skulle kännas riktigt såhär, då det kändes rätt så bra (faktiskt) ända tills de här sista dagarna.
 
Ibland känns det som om jag bara vill bli typ fem år igen... Den tiden då inga vuxenbekymmer fanns. Det var bara leka, äta, barnprogram och sova. Någon mer som brukar känna så, eller är det bara jag?
 
Det känns fortfarande som att jag ska iväg till jobbet imorgonbitti...
Jag kommer verkligen att SAKNA den här tiden på Repris!
 
Filmkväll igår, och då jag inte har något speciellt att blogga om så får det bli några bilder från det.
Såg faktiskt en "riktig" film, men då jag är väldigt känslig fick det bli lite Skilda världar för att neutralisera det hela ;-)
Hur såg er fredagskväll ut?
 
Mitt Galleri Fredag kommer upp senare, då jag inte hunnit fota till det än.
 
1:a februari.
Är det verkligen första februari idag!?!
I så fall; var tog Januari vägen???
"Bara" tre månaders vinter kvar... Ibland undrar jag seriöst på varför jag egentligen fortsätter att bo här uppe! Okej, april är väl egentligen en vårvintermånad, men ändå. Snön är ju trots allt kvar till strax in i Maj.
 
Jag vill ha vårkänslor i Mars! Inte drivor med snö utanför dörren.
Jag vill ha snöfritt till påsk!
Jag vill att det ska kännas som sommar i Maj! Trots att jag ändå älskar Maj månad här, då våren verkligen exploderar och det går från kala till gröna träd på typ en vecka.
 
Jag kan fortfarande tycka det är rätt mysigt när det snöar, men NU är jag less på vintern! I ärlighetens namn skulle jag inte ha något emot en extremtidig vår...
 
Tre arbetsdagar kvar. TRE!
På tisdag jobbar jag min sista dag i Öjebyn, och jag kommer att SAKNA stället! Jag kommer SAKNA arbetet! Trodde fram tills nu att jag inte skulle känna av så mycket panik, då det trots allt känts väldigt bra med allting. Men det kommer krypande lite grann när jag tänker på att det endast är TRE dagar kvar. 
Och det är inte på grund av det här hur det kommer bli sedan. Vad jag ska göra. Utan det är den personliga utvecklingen det handlar om. Ber om ursäkt om jag blir för personlig. Jag har kommit så långt under den här tiden. Jag har fått arbeta med min blyghet i min takt, omringad av fantastiska människor. Jag VILL INTE gå tillbaka i den utvecklingen. Jag vill inte! 
 
Den här tiden har fått mig att förstå att jag verkligen vill satsa på mina drömmar. Den har fått mig att tro på mig själv på ett sätt jag inte gjort förut. Jag vill inte förlora det.
Visst känner jag mig fortfarande osäker på mig själv. Sådant här tar ju sin tid, och jag är inte i mål ännu. Men jag känner att jag under den här tiden fått börja bygga upp ett självförtroende på ett helt annat sätt än tidigare.
Jag vill inte gå tillbaka.
 
It´s February 2013. How did that happened?