Jag vet att jag brukar publicera sådana här inlägg lite nu och då, men jag tror det kan vara en bra idé. Jag har i alla fall svårt att ge upp tanken på att det skulle vara en bra idé ;-)
Man brukar ju säga att kommentarer är en stor del till vad som håller en blogg levande.
Och jag tror det stämmer ganska bra. Därför känns det lite tråkigt när det "bara" trillar in 2-3 kommentarer per vecka.
Jag vill dock tydliggöra att jag är otroligt GLAD över de kommentarer jag får! Jag uppskattar dem något enormt! Jag vill inte att ni ska tro att jag är otacksam.
 
Men som sagt; kommentarer håller ju oftast en blogg levande, och det skulle vara så roligt att få lite fler.
För tillfället har jag 110 bloglovinföljare, ca.40-45 besökare per dag men "bara" 3-4 kommentarer per vecka (i genomsnitt).
Jag vet att jag själv är dålig på att kommentera andras bloggar, men försöker skärpa mig.
 
Dock måste det ändå vara så att jag publicerar alldeles för tråkiga inlägg, då kanske 1 av 10 nya besökare stannar kvar (procentuellt sett).
De gånger jag haft sämre bloggperioder har det ofta hänt att jag vunnit några följare/läsare, men förlorat dem i samma veva som jag börjat om att blogga.
Därför skulle det vara så roligt att höra om det finns något speciellt ni skulle vilja läsa om här?
Något speciellt ni vill se på min blogg?
Jag vet att jag brukar få svaren att blogga om sådant jag själv gillar, och jag vet att det ju oftast är bäst. Man märker ganska snabbt om någon bloggar om något personen inte tycker är intressant.
Dock verkar det inte fungera för mig, då läsarantalet och kommentarsantalet alltid sjunker när jag bloggar om det som intresserar mig.
Därför tänkte jag prova på detta; mest bara för att testa hur det går...
Att fråga er vad ni vill att jag ska blogga om, och blogga efter läsarnas önskemål.
 
Vad lockar er att stanna kvar på en blogg?
Vad tycker ni om att läsa om på bloggar?
Är det något särskilt ni vill se på min blogg? 
 
Käraste Mark fick följa med en kort sväng ut idag.
Inga superbilder direkt; dock dokumentära. Tänkte att det kunde vara roligt att jämföra dem sedan när de är klara med byggandet :-)
Och mellan byggbilderna blev det några "dokumentera-dagen-detaljbilder".
 
Det har i alla fall varit fantastiskt väder idag! Sol och hyfsat varmt. I alla fall så pass att man inte behöver mössa.
 
Jag har aldrig särskilt mycket utomhusbilder från månaden mars, av naturliga orsaker. Men jag hittade i alla fall en som var fotad på samma ställe som jag bl.a. fotade på idag, och ungefär vid samma tidpunkt. Skiljer bara några dagar, så bilderna är alltså fotade i slutet på mars -med ett års mellanrum.
Vi kan lugnt konstatera att den här vintern ser helt annorlunda ut än den förra...
 
Via en annan blogg kom jag in på den här videon på YouTube, och jag kan inte hjälpa det: Jag blir skrämd när jag ser detta!
Kraven på hur vi ska vara och hur vi ska se ut är skyhöga i dagens samhälle.
Ätstörningar frodas bland unga (oftast tjejer) och vi mår dåligt när vi hela tiden matas med medias bilder.
Och då ser inte ens modellerna på de bilderna ut så!
Varför ska vi sträva efter att se ut som Barbie, när Barbie inte skulle kunna överleva med sina proportioner om hon var en levande människa...?
 
Bilder på dessa två dockor har cirkulerat ett tag runt om på internet, och jag tycker de belyser problemet riktigt bra!
Det jag tycker är allra sjukast är att vår, oftast, första tanke när vi ser denna bild är att dockan till höger är "tjock". På grund av att vi är så hjärntvättade av media.
För dockan till höger är ju nämligen gjord efter en riktig människas proportioner. En människa som ser ut så i verkligheten är en smal människa
 
Alla människor på jorden är unika. Det finns en orsak till det. Varför ska vi då hela tiden försöka klämma in oss i samma form?
 
Se videon i detta inlägg! Inte ens modellerna ser ut som de visas i media!
 
Bild
 
Ikväll var det Earth hour 2014. Upptäckte det först för några timmar sedan att det var idag. Släckte självklart ner elektriciteten här i lägenheten under en timme, mellan 20:30 och 21:30.
Ignorera den dammiga ljushållaren i mitten (den från IKEA). Har inte använt den på länge, och hade glömt bort att jag hade en sådan. Jag gick lite på jakt efter vilka ljusstakar jag hade här hemma när det var dags att släcka :-)
 
Dock är det inte bara Earth hour att komma ihåg nu, utan även att det är inatt som vi ställer om klockorna till sommartid.
Även det hade jag i ärlighetens namn glömt bort. Eller; jag visste inte att det var den här helgen. Men när jag upptäckte det kom jag på att det ju faktiskt brukar vara runt den här tiden, runt slutet på mars.
Jag måste faktiskt säga att jag älskar när vi vrider om klockorna till sommartid! Det känns som om vi är närmare sommaren, på något sätt... Plus att det blir "en timme ljusare" på kvällen :-)
I brist på annat tänkte jag sätta ihop ett "litet" inlägg om vilka som är och har varit mina favoritserier.
Och inte bara 2000-talsserier, utan under hela uppväxten; alltså är de flesta av dem från 90-talet ;-) I och för sig är det inte så konstigt, då jag knappt följt någon serie sedan jag bodde hemma. Jag ids aldrig börja följa någon, och är det någon jag fastnar för ser jag oftast hela serien på datorn.
Komediserierna kommer, som ni säkert förstår, att vara rätt överrepresenterade här på min lista ;-)
Let´s go... Mina favoriter...

The Nanny
Det här är en av mina absoluta favoriter, och har alltid varit! Inte överdrivet genusvänlig, direkt. Men å andra sidan brukar inte komediserier vara särskilt mycket genus, och speciellt inte på 90-talet.
Min favorit av karaktärerna var och ÄR Niles -the butler! Tycker att han är höjd högt över alla de andra, och relationen han och CC emellan hela serien är helt hysteriskt rolig :-D



VÄNNER
Detta måste väl vara nr.1 bland alla komediserier! Finns en anledning till att den var så populär...
När jag flyttat hemifrån (2005) hade jag dille på just den här serien och den gick typ på repeat på min DVD hur länge som helst ;-)
I den här var min favoritkaraktär faktiskt Chandler. Eller var... det är fortfarande min favorit. Jag älskar bland annat hand sarkastiska humor.
Den VÄNNER-karaktär jag tycker MINST om är faktiskt Ross. Brukar störa mig så mycket på honom och hans små besserwisserfasoner. Numera stör jag mig också ENORMT på det avsnitt då Ben valt en Barbie i leksaksaffären, och Ross ska till varje pris försöka övertala honom att välja en "pojkleksak".
En annan av karaktärerna jag känner lite blandat inför, är Joey. Jag gillar Chandler betydligt mer än Joey, men Joey är en av dem som står för flest roliga "moments" i serien.



Two and a half men
Ska vi prata genus så måste jag nog säga att det här är den mest mansgrisiga serie jag vet! Hur kvinnor porträtteras här är inte det minsta genusmedvetet (förutom möjligtvis Berta). Och ÄNDÅ är det en av mina top 3-favoritserier! Säsong 1-8, ska väl tilläggas! Efter säsong 8 förstörde de hela serien.
Jag förstår att och varför de var tvungna att sparka Charlie, men de skulle inte ha tagit in en ny karaktär. Charlie är död, Jake är vuxen och Alan gör de bara till mer och mer "loser". Walden är inte direkt rolig (inte som Charlie). Till och med Berta (som var min absoluta favoritkaraktär i serien) gör de tråkig.
Det var en av mina favoritserier, och de körde den i botten.



Full frys
Som ni vet vid det här laget har jag gillat Stefan&Krister-underhållning sedan tonåren (andra halvan av 90-talet), vilket gör att deras serie Full frys kvalar in på den här listan.



Rederiet
SVT´s populära långserie från 90-talet (1992-2002).
Jag tycker faktiskt att de var riktigt skickliga på att hålla denna serien intressant under alla säsonger, trots att den gick i tio år. Okej, den hade i och för sig någon historia ibland som var rätt tråkig/jobbig, men på det stora hela tycker jag de lyckades bra.
OCH att de lade ner den innan den kördes i botten ska de också ha en eloge för, tycker jag. De slutade när den fortfarande var bra; inte som Tre kronor... (dödsstöten för DEN serien var ju när de "tog in" utomjordingshistorien!)
Har dock svårt att säga vem som var min favorit i Rederiet. Det kom och gick så många i den serien under åren.



Grey´s anatomy
En av de få serier från 2000-talet som jag gillar är Grey´s anatomy.
Jag brukar inte vara så förtjust i sjukhusserier (förutom 90-talssåpan Vita lögner, då), men på något sätt känns det som om Grey´s har något speciellt. Jag gillar den i alla fall.
Dock tycker jag det händer lite onödigt mycket negativa saker... Jag vet att det är den typen av serie, men det hade varit roligt om de positiva sakerna kom lite oftare. Lite för mycket saker man blir halvdeprimerad av att se ;-P
Min favoritkaraktär i den här serien är Bailey! Och det har det varit konstant genom alla säsonger jag sett (jag har inte sett något av säsong 10 ännu).
Jag tycker även att denna serie är ganska bra på det här med genustänk, men någon gång ibland slinker det igenom lite unkna könsroller.



Charmed / Förhäxad
Även detta är en serie jag tycker är riktigt bra. Dock är det även en serie jag kan titta på lite i perioder, och det kan gå ganska länge mellan de perioderna.
Gillar främst de tre första säsongerna, med originaltrion systrar. Prue, Piper, Phoebe.
Jag är inte lika förtjust i säsongerna med Paige, trots att de är fler. Men det kanske hänger ihop med att jag oftast tycker bäst om en series första säsonger. Det är säkert många som tycker tvärtom, men det är i alla fall vad JAG tycker.



En fyra för tre
Kommer egentligen inte på så mycket att skriva här. En till svensk 90-tals-komediserie.
Jag gillar den, samtidigt som det är så mycket nostalgi att se denna.



C/o Segemyhr
Det här är sista serien på min lista (i alla fall av de jag kommer på för tillfället).
Jag älskar sådana här lättsamma komediserier. Tycker de är både trevliga att titta på och "ha på i bakgrunden" när man gör något annat, t.ex. städar.
Däremot, just Segemyhr är det de tre första säsongerna som gäller. De två sista hade de kunnat strunta i att spela in, då de är så fruktansvärt dåliga! Karaktärerna är mer eller mindre socialt missanpassade i alla säsonger, men i de två sista (där de bor i en annan lägenhet) har det verkligen slagit över och allihopa är mer eller mindre psykopater. Det blir inte ens roligt.
MEN säsong 1-3...! DE kvalar lätt in på den här listan :-D

 
Hjälpte min syster att fota lite dokumentära bilder av graviditeten nu tidigare i mars.
 
Jag tänkte skriva lite grann om mina tankar angående ett ämne som blivit ganska "infekterat", eller hur jag ska uttrycka mig. Det är i alla fall ett ämne som skapar debatt.
Ämnet jag tänker på är det här med Förskolan.
 
Denna verksamhetsform har vid det här laget haft namnet Förskola väldigt länge, och ändå är det så otroligt många människor som säger "dagis" fortfarande.
Det.Heter.Inte.Dagis. Inte numera. 
Dagis är en förkortning på "daghem", och det heter inte daghem längre.
Det är inte samma verksamhet (daghem/dagis = ren barnpassning).
Styrdokumentet (curriculum) som används i verksamheten för barn mellan 1 och 6 år  heter LP 98!
LäroPlan för rskolan! (98 för att den upprättades -98, naturligtvis).
Den heter faktiskt inte "LPD" eller något sådant. Den heter LPFÖ, som ni ser på bilden här i inlägget.
 
"Det har aaaalltid hetat Dagis. Jag tänker då minsann fortsätta säga det."
"Det låter mysigare att säga Dagis."
På ett sätt kan jag väl förstå att själva ordet låter mysigare. Förkortningar med -is-ändelser låter oftast "mysiga".
Men jag kan inte hjälpa det; jag tycker faktiskt INTE att ordet "dagis" låter mysigt. Inte längre.
Jag tycker mest bara det känns som om ordet på något sätt "ser" på personalen som barnvakter.
Att de endast är människor som passar barnen under tiden föräldrarna arbetar.
Och det i sin tur tycker jag nedvärderar deras utbildning. Faktiskt!
De som arbetar i Förskola är Förskollärare. Ja, det finns visserligen Barnskötare också, men t.ex. i min kommun (Piteå) anställs inga Barnskötare längre. Endast Förskollärare.
Som sagt; personalen i Förskolan är Förskollärare. Det betyder att de faktiskt har 3½ års UNIVERSITETSutbildning.
Ordet "dagis" tycker jag alltså nedvärderar den pedagogiska verksamheten (och vad förskolan är idag) samt även nedvärderar Förskollärarnas utbildning och yrkesidentitet. Förminskar dem till "Barnvakter".
 
Och nej, jag tycker inte att denna reaktion är att överreagera.
Jag tycker absolut att man kan jämföra det med t.ex. äldreomsorgen...
De som arbetar inom äldreomsorgen tycker jag oftast blir mycket irriterade om någon använder ordet Ålderdomshem.
"Det heter Äldreboende. Ålderdomshem var det gamla ordet, och det används inte längre."
Och på något sätt känns det som att det är mer accepterat att bli irriterad för och rätta det ordet.
När det gäller "dagis" är det mer "Men bråka inte så mycket. Det har alltid hetat dagis och jag kommer då minsann alltid att säga dagis!"
 
Självklart förstår jag att det är svårt att lägga om någonting man gjort/sagt under hela livet. Vissa ord "tänker man ju knappt på att man säger", liksom.
MEN till saken hör att de flesta som vägrar säga något annat än Dagis försöker inte heller. Och det är väl främst det som jag skriver utifrån här i min text.
Då kan vi väl lika gärna gå "all in" och sluta använda t.ex. orden grundskola och gymnasium, och istället gå tillbaka till att använda folkskola och realskola... 
Och kommer man och säger typ "Det är ju inte direkt samma sak. Folkskolan då var ju inte direkt som Grundskolan är idag" så kan jag faktiskt kontra med att det är EXAKT samma sak med Dagis/Förskola...
Barnomsorgen har faktiskt utvecklats från att vara en ren förvaringsplats för barn till att faktiskt vara en pedagogisk verksamhet!
 
Jag står för det jag skrivit här.
Jag ändrar mig inte/vänder kappan efter vinden, som jag gjorde när jag var yngre och inte vågade debattera. Jag har fått ett självförtroende och jag vågar äntligen stå upp för och stå fast vid mina åsikter, och det känns UNDERBART!
 
Jaha, och så blev det vinter "igen"...
Okej, nog för att det fortfarande bara är mars, och snö är helt normalt i mars. Men har man väl fått ett smakprov av våren så vill man ju helst inte gå tillbaka. Eller vad säger ni?
Det var ju så fint ända tills tidigare idag. Torra vägar, torra trottoarer, SOPADE vägar (ingen vintersand). Och helt plötsligt är världen vit igen!
Jag tittade ut genom fönstret någon gång i eftermiddags, och det fullkomligt vräkte ner! Bilderna gör det inte riktigt rättvisa.
Jag tog bilderna när det i princip nyss hade börjat, så det är därför det inte ser så mycket ut på dem.
Men det fortsatte även efter fotandet, så nu ligger det ett hyfsat tjock snötäcke på marken :-(
 
Nu håller vi tummarna för att det här blir kortvarigt.
För som sagt; trots att det är tidigt så vill jag INTE ha vinter nu! Fram för tidig vår!
 
Åkte ut mot Öjebyn med Mark (kameran) för några dagar sedan, så det blev några detaljbilder på kyrkan.
Tycker faktiskt det känns rätt cool att Öjebykyrkan faktiskt är 600 år gammal!
Ombyggd och utbyggd under åren i och för sig, men kyrkan är faktiskt drygt 6 sekel gammal.
Den fanns där för 600 år sedan. Det är egentligen ganska svindlande lång tid...
 
Vårblommor, vårjacka och tygskor i all ära; men det jag tycker är vårtecknet över alla andra är när gatorna och trottoarerna blivit sopade! Jag ÄLSKAR verkligen känslan som infinner sig när jag går ut samma dag som all vintersand är borta från gatorna! Och i år har det verkligen legat typ tonvis med sand ute...
Detta brukar alltid ske i Maj, men gatorna i Piteå blev sopade redan nu i veckan. I MARS!
Jag har fortfarande svårt att ta in att det faktiskt är nästan snöfritt redan nu.
Håller bara tummarna att detta inte betyder att sommaren blir konstig. Typ att det blir oktober i augusti eller något sådant. Vi får höst nog tidigt ändå.
 
 
Som en liten bonusbild: Detta är ju i och för sig dock också ett vårtecken ;-P  Vattenpölar...
Och när jag tog dessa bilder blåste det verkligen STORM! Gällde att "hålla i hatten" ;-)
Ombyggnaden av gamla polishuset börjar ta form...
 
Jag kan inte riktigt låta bli att tycka att det ska bli mycket intressant att se hur Piteå stad ser ut om några år. Känns som om stadskärnan verkligen kommer att se HELT annorlunda ut än den gör idag.
Tycker det känns som om hela stan är en enda stor byggarbetsplats för tillfället. Och att det finns ytterligare en massa planer som inte hunnit sättas i verket ännu.
 
Rätt spännande ändå, det måste jag erkänna
 
Är det några av er läsare som:
Bor i Piteå? (några vet jag :-)) 
Besökt Piteå någon gång? 
 
Jag är och har aldrig varit överdrivet förtjust i glass (förutom Ben&Jerry´s då ;-)) och har därför aldrig haft så bra koll på nyheter som kommer ut.
Men nu såg jag att i år har GB tagit tillbaka "tacoglassen" (Winner Taco), och att jag upptäckte det beror säkert på min nostalgiradar som alltid är på.
 
Rätt kul ändå :-) Tänk om de kunde ta tillbaka fler nostalgiglassar!
Som Cool Bits, Igloo, Spinn, Magnum Choklad och Solero shots :-D
 
I veckan blev det av att smaka detta "Frozen yoghurt" som tydligen verkar vara så populärt just nu (tycker det känns som om man ser det på var och varannan blogg). Känns som om jag varit väldigt mycket efter... ;-)
Men i alla fall... det var riktigt gott. Sådär härligt krämigt.
Så det fick bli en sådan till "lördagsmyset", tillsammans med filmen Catching fire.
Bilder: converse.se
Collage: Jag
 
För två år sedan provade jag att köpa ett par sådana här skor, och fastnade för dem.
Jag har alltid haft svårt att hitta just skor, och dessutom har jag alltid tyckt det har varit skittråkigt.
Nu tycker jag dock de börjar vara rätt slitna. Inte trasiga, så jag kan ju fortfarande använda dem. Men det är ett par svarta och det skulle vara rätt roligt dels att (eventuellt) prova en ny färg och dels att ha ett nytt, fräscht par.
 
Har sneglat ganska länge på de vita, då jag tycker de är riktigt fina.
Dock vet jag rent realistiskt att just vita tygskor inte är direkt idealiskt för mig... Inte med mitt intresse för fotografering... Kräla omkring på marken för detaljbilder + vita skor är ingen bra matchning.
 
De vinröda (längst till höger) har jag också länge tyckt riktigt mycket om. De har i princip varit högst på listan.
Men även klarröda. De tycker jag känns som en riktigt härlig färg. Men jag undrar om det inte är svårt att matcha kläder till just en sådan klatchig färg som rött?
 
Efter lite googlande efter vilka olika färger det finns på dessa skor så fastnade jag även lite grann för de två i mitten; blåaktiga samt typ blyertsgråa.
Hade inte varit fel med ett par av varje ;-)
Men för 700 spänn per par finns det inte direkt på kartan. Hade behövt några tusenlappar för det.
OCH hade hade några tusen över, så inte sjutton hade jag använt upp dem på skor!
Men ett (1) par är ju faktiskt överkomligt att kunna spara ihop till. Så länge tar det inte :-)
 
Vilken är din favoritfärg på Converseskor?
 
Jag har hört att dessa skor, eventuellt, är billigare i t.ex. USA?
Finns det någon där ute som vet ungefär vilket pris de ligger på där?
(Mest bara för att det vore intressant att jämföra hur pass mycket billigare de är, om de är billigare.)
 
Igår gick jag igenom naturbilderna från Belgien till en framtida gratisdesign. I och med att jag gick igenom bilderna från den resan så snubblade jag ju också över bilderna från själva flygresan.
Och som mitt resesug grep tag i mig! Jag vill ut och resa NU!
Det lustiga är att just den här gången är det endast själva flygresan jag längtar efter (självklart en hel resa också, men det suget finns där underliggande hela tiden).
Känner att jag skulle kunna åka iväg någonstans nu på en gång, även om det bara innebar själva flygresan dit och hem. Jag ÄLSKAR verkligen att flyga! Finns inget bättre sätt att förflytta sig.
 
Visst, självklart förstår jag att det blir långtråkigt när man ska långt bort och själva resan tar hur många timmar som helst. Men jag kan inte hjälpa det... Jag ÄLSKAR att flyga, och skulle gladeligen hoppa på ett plan till andra sidan jordklotet IDAG om jag kunde. No problems.
 
Så synd att det ska vara så hiskeligt dyrt bara!
Plus att det blir kostnad för flera flygresor om man ska utomlands...
Visst, det går utlandsflighter från Kallax också; men inte till de ställen dit jag vill.
Man får vackert punga ut med en biljett först ner till Stockholm/Arlanda, för att sedan ta sig därifrån dit man vill. Går ju dessutom inte på ungdomsbiljett längre (upp till 26 eller 27 år är det väl).
Where is "Triss -plötsligt händer det" when you need it? ;-)
 
Nåja, that´s the klagosång of the day ;-P
Fredag igen då...
Alltså, seriöst! Veckorna MÅSTE helt enkelt bestå av endast fredagar... och eventuellt måndagar. Men VAR tar alla andra dagar vägen???
Nåja.
 
Finns väl egentligen inte så mycket att redovisa från den här dagen.
Mark är fortfarande inte direkt överarbetad. Han längtar efter fyllda minneskort.
Men idag har han i alla fall fått arbeta lite grann; har varit och hjälpt min syster att dokumentera graviditeten i bilder.
Snart juni... :-D
 
Vi hann även avverka en massa genus/feminismsnack :-)
Det känns så härligt att ibland få prata av sig ett tag när det gäller detta. Tankarna är så många att bloggandet inte alltid räcker till. Och speciellt nu då jag faktiskt har mod att stå upp för och hålla fast vid mina åsikter behöver jag få diskutera dem då och då. Jag tror dessutom de verkligen BEHÖVER uttalas högt...
Vi två är på samma sida i just de här frågorna; i övrigt känner jag mest genus/feminismmotståndare.
 
Gick även ner en snabbsväng på stan i förmiddags, och hittade faktiskt sådana doftljus av samma märke som det jag är med och tävlar om!
Men shit vad dyra de är! Flera hundra spänn för ett ljus... Det stora kostade ju trehundra-någonting. Och det minsta typ 130kr!
De hade i alla fall just den doften jag tävlar om (Fluffy towels), så nu vet jag hur det luktar.
Och oj, vad jag håller tummarna att det ska bli min första vinst i en bloggtävling!! :-D
 
Denna lukt var också riktigt god, tyckte jag.
 

A little present for my future niece or nephew.
 
 ...and some adorable little shoes.
Bilden lånad av liie.se
 
Denna typ av ljus har jag sett överallt i bloggvärlden de senaste åren, och jag har blivit mer och mer nyfiken på dem. Tyvärr har jag inte riktigt haft råd med dem, men såg nu att Liie.se anordnar en tävling där man kan vinna just ett sådant doftljus.
Jag brukar inte delta i tävlingar särskilt ofta, men denna känner jag att jag bara måste vara med i :-D
 
Bara för att jag är fotobloggare åkte jag iväg och köpte en bukett tulpaner och en semla för att fota såhär på FetTisdagen ;-P
Jag är ju en fotomänniska. En fotointresserad människa. Fotograf.
Men under hela min uppväxt är det intresset för att skriva som legat väldigt högt upp, och under större delen av uppväxten ville jag till och med bli Författare. Drömyrket nummer ett.
Sedan växte jag i och för sig upp och insåg att jag trots allt inte riktigt har vad som krävs för att komma hela vägen fram vad gäller skrivandet. Sedan upptäckte jag ju fotograferandet, och pusselbitarna föll på plats.
 
MEN jag tycker fortfarande om att skriva. Att skapa med ord.
Och nu har det intresset blossat upp igen. Jag skulle tycka det var jätteroligt att prova på att skapa en sådan typ "kapitelberättelseblogg".
 
Skapade en speciell blogg för det ändamålet, vilken finns länkad i menyn i headern; Skapa med ord.
Där har jag lagt ut ett inlägg med handlingen till en eventuell berättelse, och det skulle vara jätteroligt om ni gick in och lämnade en liten kommentar ifall det låter intressant.
Men ni får hemskt gärna skriva även om ni inte tycker det låter intressant. Huvudsaken är att jag får respons på inlägget, så jag vet om jag ska starta upp historien eller låta den gå vidare till papperskorgen.
 
Tack på förhand!

Och så var det Mars.
Otroligt att hela två månader av 2014 redan har passerat! Februari är ju i och för sig en kort månad, men ändå. Den är ju trots allt bara några dagar kortare.
Men sanslöst vilken udda vinter det är i år... Det är alltså den 2:a mars idag, och det känns mer som April.
Temperaturen ligger runt noll, det är blött och väldigt lite snö. Det ser ut som det brukar göra i April.
Men jag klagar inte! Snarare tvärtom. Trots slasket som varit i år så gillar jag den här vintern. Jag gillar starkt att det knappt varit under 20 minusgrader, att det inte varit typ 2 meter snö o.s.v.
 
Ljuset utomhus i eftermiddags gjorde också att jag helt enkelt var tvungen att dra ut Mark en stund för att knäppa ett par bilder.
Det ljus ni ser på de fyra första bilderna -det var verkligen sådant ljus!
Fantastiskt!