2007-2017 | Ten years as a Blogger!!
 
Vad hände den här dagen - 24:e oktober - 2007, alltså exakt 10 år sedan?
Jo, en liten 23-åring satte sig vid datorn, startade sin allra första blogg och tog sina första trevande steg in i bloggvärlden. Aldrig hade hon väl kunnat ana att hon faktiskt skulle sitta här, tio år senare, och fortfarande blogga.
 
Det känns helt sjukt att det gått TIO ÅR! Jag har faktiskt bloggat i ett helt decennium!
Inte på samma blogg visserligen, men detta är min tioårsdag som Bloggare.
Minns att jag tänkte ungefär att "det här med bloggar är nog ungefär som Lunarstorm. Det är poppis i några år och sedan försvinner det".
Så FEL en kan ha!
Idag, när allting utvecklas i en rasande takt känns det helt sjukt att bloggandet verkligen hållit sig kvar så länge.
Det har haft sina upp -och nergångar, visst. Men bloggande är fortfarande populärt.
Och då var jag ju inte ens en av de första inom bloggvärlden. Jag kom in något år efter det kommit igång.
 
Tänk vad otroligt mycket som hänt under dessa tio år.
Tänk vad jag hunnit vara med om i bloggvärlden; vad gäller trender, aktuella ämnen... tja, helt enkelt vad som varit "the it thing" vid olika tillfällen.
 
Jag vara så liten som 23 år när jag började blogga.
Bara DET känns helt galet. Just nu känns det knappt som om jag ens varit 23 år...
Jag minns knappt hur mitt liv såg ut vid den tiden.
Nu är jag 33 år, och för tio år sedan kunde jag inte ens föreställa mig hur det skulle vara...
 
Under dessa år har jag lyckats skramla ihop ett tiotal underbara läsare.
Jag vill tacka er för att ni klickar er in här på min blogg. Ni är bäst!
 
Pixelie är min fjärde blogg, så jag har bytt några gånger ;-P
Det är dock den jag varit som allra mest nöjd med. Den av mina bloggar jag älskat mest att publicera innehåll på. Det ÄR också den blogg jag bloggat allra längst på.
Första bloggen blev bara några månader (den låg på blogspot).
Andra bloggen (första på blogg.se) blev knappt ett år. Tror kanske 10-11 månader.
Tredje bloggen, den som hette Pitetjej, höll jag vid liv i tre och ett halvt år. Tills sommaren 2012.
Och till sist...
I skrivande stund har jag bloggat på Pixelie i 5 år och 3 månader.
Men bloggat som sagt... DET har jag gjort i TIO ÅR!
 
Finns det någon av er läsare som följt med mig sedan starten? Genom alla bloggbyten?
Det skulle vara så roligt att veta. Skriv gärna om du har följt mig hela tiden, eller ungefär när du började följa mig. :-)
 
 
Så...
Tio år gjorda. Då påbörjar vi härmed nummer 11 :-)
Bloggens framtid är dock inte helt säkrad ännu, men jag ville helt enkelt bara avsluta på det sättet ;-P
Era fantastiska kommentarer!
1

Wow, så många år du hållit på! Det som ändå är lite skrämmande är att det känns som att 2007 var för några år sedan, inte tio år sedan. Så lite skrämmande att tiden går så otroligt fort. Jag vet inte ens själv hur länge jag bloggat för jag har också hoppat hit och dit mellan olika bloggar :D Men närmare tio skulle jag nog också tro att det snart blir. Tur att det fortfarande är kul och motiverande att blogga, så att man orkar några år till ännu :)

Svar: Tack för din fina kommentar :-)
Ja, bloggarkivet börjar vara ganska ordentligt stort nu. Det är ju så kul att gå tillbaka och läsa gamla blogginlägg. Vad en gjorde, hur ens liv såg ut, vad som var mest poppis i bloggvärlden och framförallt... kolla på gamla bilder! Sådana jag tog under min första tid med systemkamera, och även bilder som daterar tiden innan systemkameran :-) Jag älskar sådant! :-D

Jag gissar att du, som tar så fantastiska bilder, också kan känna liknande angående att gå tillbaka i bildarkivet? :-)


Och ja, visst är det helt sjukt hur fort tiden går!! Det är verkligen skrämmande! Jag brukar tänka på det också. Ofta. Det var ju nyss jag gick på gymnasiet... Tänkte lite extra på det 2015, minns jag. I och med att då var det "en persons hela skolgång" sedan min egen Student. De som tog studenten 2015 började skolan samma år som jag gick ut skolan ;-) Ibland känner en sig gammal ;-P


Hoppas du haft en fin onsdag hittills samt att du får en fin fortsatt dag och vecka! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja verkligen, jag känner liknande angående att titta tillbaka i bildarkivet. Nästan så man skäms lite, haha. Men samtidigt är det ju både kul och bra att det verkligen finns svart på vitt att man har utvecklats. Ha en bra vecka du med! :)

Svar: Precis; en får verkligen konkreta bevis på sin utveckling. Jag känner mig som ett proffs när jag tittar tillbaka på mina allra första systemkamerabilder :-) Bra för självförtroendet är det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Grattis till dig och din blogg.. Visst utvecklas man mycket under dessa år.. Jag har också bytt portal och är sugen på att bli egen men gillar min blogg för mycket för att byta..

Svar: Tack! :-D Ja, visst är det verkligen roligt att se sin utveckling genom att gå igenom sitt gamla bloggarkiv. Bland de första blogginläggen jag skrev skäms jag nästan för, för att de är så dåliga.
Jag känner igen den känslan; jag funderade också under en längre period att gå vidare till en "självständig" blogg, men trivdes/trivs så bra här på blogg.se.

Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?